AKO UDRŽAŤ KONKURENCIESCHOPNOSŤ?
V evolúcii ľudstva sa stalo niečo nepredvídaného. Spoločenská zodpovednosť ako koncept v strategickom riadení dostal svoje miesto na výslní a drží sa tam, a hneď z niekoľkých dôvodov. Hodí sa do každej organizácie, je optimálnym riešením a v kombinácii s inými manažérskymi nástrojmi je naozaj efektívny. Ako na to?
Stačí prekročiť prah organizácie, dostať sa do správnych koľajov a koncept spoločenskej zodpovednosti je efektívnym riešením pre organizácie, ktoré chcú čeliť výzvam a reagovať na problémy sveta. Zaručene na koncepte odráža kultúra a vedenie organizácie a z konceptu sa stáva stratégia, ktorá udáva trendy. Ako teda konkurencieschopnosť organizácie dosiahnuť?
1. V prvom rade treba povedať, že zameranie sa na zákazníka je štart k tomu ako udržiavať konkurencieschopnosť. Preto monitoring spokojnosti zákazníkov je vždy tým prvým krokom. Spoločenská zodpovednosť začína teda od spokojnosti zákazníkov - uspokojiť potreby zákazníkov.
2. Vziať manažérske nástroje, uplatniť ich v praxi a rozhodnúť sa na základe faktov je ďalším krokom k dosahovaniu cieľov. Existuje množstvo nástrojov. Rovnako tak môžete využiť aj rôzne analytické metódy, ktoré sú zamerané na zvyšovanie výkonnosti.
3. Zmena myslenia vedenia a zamestnancov. Aby vedenie reagovalo na zmeny prostredia rýchlejšie, dajte dostatok času a zdôraznite význam spoločenskej zodpovednosti v kontexte ekonomickej výkonnosti.
4. A vlastne by sme mali aj implementovať stratégiu. Aj fázy zavádzania stratégie dávajú organizácii zabrať, keďže je to z časového hľadiska náročné. Postupujte ako projektový manažér - nastavte míľniky, vypracujte harmonogram, porozmýšľajte o členoch tímu a zodpovednostiach, dbajte na rozpočet.
5. Budujte vzťahy a partnerstvá, nadviažte spoluprácu s rôznymi typmi organizácií! Skúste využiť príležitosti a riaďte riziká!
6. Nenechávajte svoje nápady na stole či v skrini! K tomu, aby organizácia uspela na trhu, potrebuje čas a nápady odložené na polici tomu nepomôžu. Pekne ich predložte svojmu tímu a vedeniu, porozmýšľajte spoločne, čo ich môže aj motivovať a viac sa angažovať v aktivitách spoločenskej zodpovednosti.
...
Autor: Németh, H. Špecialistka CSR - P.N.L. Elektro, s.r.o., Komplex IT Solutions
e-mail: h.nemeth.mazarova@gmail.com