Aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti na úrovni organizácií
Zviditeľnenie témy spoločenskej zodpovednosti v súčasnom období je príznačné pre globalizovanú spoločnosť, ktorá so sebou prináša radikálne zmeny vo všetkých oblastiach spoločenského života (kvalita života, zmena preferovaných hodnôt, demokratizácia a pod.). Jedným z cieľov tohto príspevku je snaha o súhrnné uchopenie konceptu spoločenskej zodpovednosti a predstavenie spektra možných aktivít v tejto oblasti v organizáciách.

Vzhľadom na skupinu zainteresovaných strán organizácií, môžu sa uplatniť nasledovné aktivity spoločenskej zodpovednosti:
Podpora charitatívnych a filantropických aktivít, rozvíjanie dobrovoľníctva - motivovať zamestnancov na individuálnu filantropiu, k dobrovoľníctvu - darcovstvo krvi; zapojenie sa do aktivít prospešných pre komunitu a životné prostredie;
Podporiť nadácie rôznymi spôsobmi: personálne, administratívne, poskytovaním služieb;
Osveta zamestnancov - informovanosť a prednášky, e-maily, články/príspevky na intranete; aktualizácia nástenky a webovej stránky, stránky na sociálnych sieťach;
Motivovať zamestnancov a dbať na internú komunikáciu hodnôt, etického kódexu a politík zodpovedného správania;
Posilniť dobrý výkon, lojalitu a kvalitu práce zamestnancov - ocenenie zamestnancov; školenia v súlade s plánom kariérneho rozvoja zamestnancov v nadväznosti na stratégiu riadenia ľudských zdrojov;
Starostlivosť o zamestnancov - organizovať aktivity zamerané na starostlivosť o zamestnancov v podobe akcií (napr. športový deň, deň zdravia, teambuildingy a pod.);
Skrinka nápadov - umiestniť skrinku s cieľom získania spätnej väzby od zainteresovaných strán;
Spolupráca s organizáciami rôzneho charakteru, ktoré dbajú na životné prostredie - zastávajú a uplatňujú princípy spoločenskej zodpovednosti, t.j. dlhodobá spolupráca;
Starostlivosť o zeleň v blízkosti organizácie a v interiéroch;
Minimalizácia vplyvov na životné prostredie - aj sledovanie úspor (energie, voda ...);
Zlepšovanie zavedených systémov;
Výskum a vývoj - vývoj a doladenie existujúcich produktov a služieb;
Vydať správu o SZ a trvalo udržateľnom rozvoji - pravidelný reporting;
Vyhlasovať a organizovať súťaže a konferencie.
Autor: Nemeth, H.