Hodnotenie kvality služieb

25.03.2019

Význam kvality služieb neustále rastie. Vývoj spoločnosti na čele s globalizáciou je sprevádzaný nepredvídanými zmenami podmienok na trhoch, hospodárskymi dôsledkami na zvýšenie úrovne produktivity, rastom ponuky kvality tovarov i služieb, poklesom výrobných i predajných cien a ďalších (napr. rastúca konkurencia vyvoláva tlak na zlepšovanie úžitkových parametrov tovarov, na pokles nákladov).

Komplexné zabezpečenie kvality v organizácii zahŕňa zabezpečenie kvality
z aspektu zákazníka, marketingovej koncepcie ako i konkurenčné hľadisko.  

Hodnotenie kvality služieb

Hodnotenie kvality služieb sa však môže líšiť. Je možné ho vnímať zo zákazníckeho hľadiska i z pohľadu organizácie.

Hodnotenie kvality služieb z hľadiska zákazníkov sa realizuje:

1- Prieskumami zameraných na zistenie vnímania kvality služieb

a) Metódami primárneho výskumu, tj. pomocou prieskumu názorov zákazníkov. 

b) Zákazníckymi panelmi, tj. peoplemetry / TV-metry. 

c) Štúdiami vnímania hodnoty zákazníkom, tj. hĺbkový interview, skupinová diskusia.

d) Analýzou sťažností.

2- Metódou SERVQUAL - hodnotia sa rôzne prvky kvality.

3-  Technikou kritických prípadov (CIT - Critical Incident Technique)  - identifikuje vznik zdrojov uspokojenia zákazníkov (rozhovory a analýza týchto situácií a ich klasifikácia).

Hodnotenie kvality služieb z hľadiska organizácie sa realizuje:

1- Fingovaným nákupom (tj. mystery shopping) - sleduje sa správanie sa predajcov, overuje sa ich priebeh poskytovania služby.

2- Auditom.  


Spracovala: Nemeth, H.

© Copyright 2017-2021 CSR inspirations.eu All rights reserved.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky