Vplyv IKT na prácu manažérov
IKT nás obklopujú aj doma. To je jedným z faktorov, ktorý ovplyvňuje mieru využívania IKT v organizáciách. Ak má manažér možnosť pracovať s technológiami, sám sa prikláňa k ich využívaniu, aby si zjednodušil a zvýšil efektivitu svojej práce. V súčasnosti využíva IKT každá organizácia, prístup k nim majú všetci manažéri a mnohí z nich na využitie IKT v práci majú svoj vlastný názor.
Tlak na manažérov a zručnosti
V súčasnosti rastie tlak na manažérov. V množstve žiaducich zručností vystupujú do popredia tie, ktoré umožňujú manažérom efektívne pôsobiť v dynamicky sa meniacich podmienkach. Je zreteľný posun k posilňovaniu významu komunikácie v práci manažéra, k vnímaniu komunikácie ako predpokladu k efektívnej riadiacej práce v širších súvislostiach.
Informácie sú základným zdrojom rozhodovania. Pre rozhodovanie má význam aktuálnosť informácií a rýchlosť ich získavania. Fungovanie akejkoľvek organizácie, akejkoľvek práce bez informačných technológií (ďalej "IT") dnes nemožno predstaviť. Vďaka informačným a komunikačným technológiám (ďalej "IKT") manažéri dokážu komunikovať v reálnom čase, podporovať komunikáciu grafikou, videami, animáciami, ale aj zvukmi. IKT umožňujú rýchlejší tok informácií a podporujú prácu, spoluprácu.
Miera využívania IKT v organizáciách
Miera využívania IKT v organizáciách závisí od rôznych faktorov. Ak sa berie do úvahy dostupnosť technológií, kompetencie manažérov alebo vybavenosť organizácií z hľadiska technológií, tak možno dodať, že máme k dispozícii nielen moderné prostriedky komunikácie, ale aj kľúčové nástroje, ktoré čoraz viac preberajú úlohu manažérov.
Napriek tomu, že manažéri využívajú IKT čoraz viac a stále
efektívnejšie,
je veľká skupina tých vedúcich zamestnancov, ktorí nemajú dostatočné zručnosti na to, aby sa k využívaniu odhodlali. Väčšina z manažérov pociťuje potrebu rozvíjať svoje schopnosti a kompetencie v
tejto oblasti. IKT uľahčujú manažérom aj administratívne činnosti (ako
napríklad dokumentácia, organizácia práce, elektronická komunikácia, prezentácia).
Napriek výhodám, ktoré IKT ponúkajú, existujú rezervy v samotných kolektívoch. Využívanie IKT manažérom je efektívne ako tímová práca. IKT preklenujú bariéry (vzdialenosť a čas), pretože všetko začína zdieľaním a komunikáciou a končí spoluprácou.
Teória významu komunikácie a dopadu využitia IKT v práci manažérov je zovšeobecnením rôznych prístupov. Problematika je taká široká, že sa nedalo zhrnúť viaceré oblasti, ktoré tvoria významnú časť tejto témy. V práci sa z problémov uviedli a formulovali tie, ktoré sú považované za aktuálne a dôležité.
@HNemeth. 2014.

IKT - INOVÁCIE - KONKURENCIESCHOPNOSŤ
Komunikácia ako integrovaná súčasť podniku, ktorá sa podieľa na úspešnosti podniku
Je nástrojom manažérskych aktivít, v rozhodovaní, v plánovaní, v stimulácii zamestnancov a tiež pri kontrole.
Efektívna komunikácia môže napomáhať vytvárať dobrú atmosféru v podniku, môže povzbudiť zamestnancov k efektívnejším výkonom, ktoré vplývajú na úspešnosť podniku.
Aby komunikácia mala ten správny účinok, je nevyhnutná informácia, ktorá musí byť vo vhodnom čase, na vhodnom mieste a bez bariér v správnej podobe podávaná tomu správnemu zamestnancovi/manažérovi, ktorý vie využiť informáciu v prospech podniku (možno to nazvať aj zabezpečením informačných potrieb).