Zlepšovanie a zmena prispievajú k prosperite
Ak sa chcete stať lídrom na trhu, tak je žiaduce prijať výzvy súčasnosti a prispôsobovať sa zmenám. Je teda bežné, ak rozhodujete na základe skúseností a intuícií, avšak zmena má vplyv na rozvoj a rast organizácie - zlepšovanie vedie k novým nápadom a k zvyšovaniu úrovne a zrelosti organizácie.

Možno poukázať na to, ako sa odvíja konkurencieschopnosť organizácie od prispôsobenia sa k zmenám (na príklade mobilných telefónov v prípade podnikov Nokia verzus Samsung).
Kľúčom prosperity a konkurencieschopnosti je zodpovednosť, ktorá sa odráža v konaní a prístupe k zmenám, ako aj v inovácii, komunikovaní pod vplyvom organizačnej kultúry a vrcholového manažmentu. Zohrávajú dôležitejšiu úlohu ako počet zamestnancov. Zároveň platí, že čím je zamestnanec zodpovednejší a motivovanejší, tým vyšší môže byť jeho výkon.
Osobnosť zamestnancov, ako i vyznávané hodnoty môžu ovplyvniť prístup k práci a prispôsobenie sa k zmenám. Z toho vyplýva, že zlepšovanie výkonu, procesov a zlepšenie motivovanosti zamestnancov ovplyvňuje napredovanie organizácie. Tým pádom zodpovednosť, zlepšovanie a flexibilita sa chápu ako nevyhnutné generátory rastu a prosperity organizácií.